מבזק אפריל 24

מאמרים נוספים

הראל מגוון

מבזק יוני 24

חצי שנה חזקה בשוק המניות מאחורינו, בחצי שנה הבורסה המקומית עלתה פי 2 מתשואה המניות בשנת 2023 אבל שוק אגרות החוב ממשיך לאכזב לאור דחיות

קרא עוד »
תקציר אפריל- מאי 2022 בשווקים הפיננסים

מבזק מאי 24

חודש יוני נכון לימים אלה עדיין חיובי בבורסה בארה"ב ואילו בישראל המלחמה ממשיכה להקשות על הבורסה להתרומם אבל בסיכום חצי שנתי המניות בארץ עלו. אנחנו

קרא עוד »

מבזק אפריל 24

בחודש אפריל ראינו " תיקון" קטן בשווקים העולמיים בעיקר בגלל שתי סיבות האחת היא תשואות גבוהות באגרות החוב האמריקאיות שטיפסו לרמה גבוהה משום שהמשקיעים מבינים

קרא עוד »

בחודש אפריל ראינו " תיקון" קטן בשווקים העולמיים בעיקר בגלל שתי סיבות האחת היא תשואות גבוהות באגרות החוב האמריקאיות שטיפסו לרמה גבוהה משום שהמשקיעים מבינים ,כרגע לפחות , שבגלל שיש אינפלציה גבוהה הריבית הגבוהה תישאר עוד זמן איתנו לפחות עד הקיץ ולכן שוק אגרות החוב ירד והתשואה עלתה לרמה שאיימה על האטרקטיביות של שוק המניות  .עד לא מזמן השוק ציפה 6 הפחתות ריבית בארה"ב החל מחודש מרץ מה שכנראה כבר לא יקרה.

סיבה שניה היא ההסלמה במצב הביטחוני באזור בחודש אפריל שהעלתה את רמת החשש של המשקיעים ממלחמה אזורית .

במאי השוק חזר לעלות ,"השקט האזורי" היחסי נשמר, החברות מפרסמות דוחות כספיים לרבעון ראשון טובים ואף משפרות רווחיות . ברמת המאקרו ההשפעה של שנת בחירות משפיעה לטובה על השוק וכל חדשה כלכלית מתורגמת לטובת המשך עליית שוק המניות .

הממשל האמריקאי ממשיך לבזבז ומנגד הבנק המרכזי משאיר את הריבית אבל מכריז שלא יעלה אותה למרות שאינפלציה רחוקה מהיעד שלו ובכך מחזיר את התאבון לסיכון של המשקיעים .

כנראה שאם הבנק המרכזי ישאיר זמן רב את הריבית גבוהה אז הסיכוי שארה"ב תיכנס למיתון יעלה ויבחן את עוצמת השוק מחדש.

קצת סטטיסטיקה, הקלישאה בדבר מכירת המניות במאי והחזרה לשוק המניות בקיץ לא עומדת במבחן המציאות בעשור האחרון וגם השנה לאור פתיחה חזקה בחודש מאי.

כל שנה מגיע תיקון שלילי בשווקים בגובה 5 אחוז, כל שנה וחצי תיקון בגובה 10 אחוז וכל שנתיים וחצי בממוצע תיקון של 15 אחוז במדדי המניות כך שגם תנודות הן חלק מהנוף הטבעי של הבורסה ולאו דווקא משנות את כיוון השוק.

שוק המניות בארה"ב מפגין עוצמה יחסית לתנודות בשוק אגרות החוב, הסקרים מראים עדיין אופטימיות יתרה בקרב המשקיעים והתעלומה הגדולה היא שוק הנדלן בארה"ב. המחירים עדיין גבוהים למרות הריביות הגבוהות ובכך תורמים לעליית האינפלציה בארה"ב אבל השאלה עד מתי ? עם ריביות משכנתא גבוהות מ 6 אחוז כנראה שהשוק חזק בעיקר בגלל קיטון בהיצע דירות למכירה.

ארה"ב בדומה לישראל סובלת מגירעון בתוצר שמטפס מעלה ופרמטרים כלכליים שסותרים אחד את  השני אבל לא מונעים מהשוק מלהתמקד בחדשות הטובות . בישראל למרות המלחמה והורדת דירוג השוק מפגין עוצמה באופן מסתורי כנראה לאור ציפייה לסיום המלחמה או שפשוט נתמך על ידי ביקושים של גופי השקעות ענק שתומכים בישראל כגון "ביל אקמן " שמנהל קרן גידור עם בהיקף עצום אשר הכריז  שרכש ניירות ערך בבורסה הישראלית  .

סופ"ש שקט

גיא דובז'ינסקי -מנכ"ל ובעלים
גיא דובז'ינסקי -מנכ"ל ובעלים

בעל תוארBA  בכלכלה מטעם המכללה למנהל ותואר שני (MBA) במנהל עסקים מטעם הקריה האקדמית אונו. ניסיון של שני עשורים בניהול כספים ותכנון פיננסי, פועל מתוך התאמת הכלי הפיננסי ללקוח.

שנקבע שיחה ונאפיין את התיק הפיננסי שלך?
אם צברתם נכסים פיננסים מעל 2 מיליון שח ותרצו לקבל שירות מותאם אישית בכל סגי החיסכון וההשקעה במשרד אקסלוסיבי, ניתן להשאיר פרטים לשיחה ללא עלות ולקבל מענה תוך 24 שעות