תקציר אפריל- מאי 2022 בשווקים הפיננסים

מבזק מאי 24

מאמרים נוספים

הראל מגוון

מבזק יוני 24

חצי שנה חזקה בשוק המניות מאחורינו, בחצי שנה הבורסה המקומית עלתה פי 2 מתשואה המניות בשנת 2023 אבל שוק אגרות החוב ממשיך לאכזב לאור דחיות

קרא עוד »
תקציר אפריל- מאי 2022 בשווקים הפיננסים

מבזק מאי 24

חודש יוני נכון לימים אלה עדיין חיובי בבורסה בארה"ב ואילו בישראל המלחמה ממשיכה להקשות על הבורסה להתרומם אבל בסיכום חצי שנתי המניות בארץ עלו. אנחנו

קרא עוד »

מבזק אפריל 24

בחודש אפריל ראינו " תיקון" קטן בשווקים העולמיים בעיקר בגלל שתי סיבות האחת היא תשואות גבוהות באגרות החוב האמריקאיות שטיפסו לרמה גבוהה משום שהמשקיעים מבינים

קרא עוד »

חודש יוני נכון לימים אלה עדיין חיובי בבורסה בארה"ב ואילו בישראל המלחמה ממשיכה להקשות על הבורסה להתרומם אבל בסיכום חצי שנתי המניות בארץ עלו.

אנחנו נכנסים לתקופת הקיץ שמאופיינת לרוב במחזורי מסחר נמוכים ובעמדת המתנה לבחירות בחורף בארה"ב כמו כן סביר להניח שנושא הפחתת הריבית המיוחלת שנדחתה מחודש מרץ אולי לחודש ספטמבר ימשיך להשפיע על התנודות .

נקודות חשובות לגבי המסחר בבורסה האמריקאית:

משקל המשקיעים הפאסיביים בשוק עולה וככל שעולה נפח ההשקעות במדדים כגון אס אנד פי 500 אזי מספר מצומצם של מניות בעלות משקל גדול במדד ממשיכות לטפס לאור ביקושים טכניים למניות האלו מתוך מוצרים עוקבי מדד וכך רואים מניות כמו אנבידיה שממשיכות לטפס ולאו דווקא רק בגלל הבאז סביב AI .

אפשר לשים לב שנוצר קשר בין הדולר בעולם לבין גובה תשואות אגרות החוב הממשלתיות ,כאשר הוא עולה החוב של הזרים במטבע הדולר מתייקר והם מוכרים אג"ח ולכן התשואה באג"ח ארה"ב קשורה גם לדולר ולא רק לגובה הריבית ולצפיות להורדת הריבית .

כמות החיסכון העודף שנבעה מהדפסות הכספים בתקופת הקורונה שתמכו בעליות המניות יורד משמעותית במילים פשוטות תחושת העושר פוחתת.

שיא ברכישות עצמיות חוזרות של בעלי המניות שרואים במחירי המניות זולים ומגדילים את אחזקתם.

על פי סקרים ,משקל המשקיעים העצמאיים הפסימיים עולה במעט לאחרונה על חשבון אלו "שישבו על הגדר" ולאו דווקא על חשבון אחוז המשקיעים העצמאיים האופטימיים. ניתן לראות סקטורים הגנתיים יותר כגון תחום התשתיות בולטים השנה עובדה שמראה על שינוי הסנטימנט של המשקיעים במעט.

המשקיעים המתוחכמים כגון קרנות גידור סוגרים את פוזיציות "השורט" שלהם ומגלים מצידם פחות פסימיות לאחר תקופה ארוכה של פסימיות למרות עליית המדדים.

ובשורה התחתונה מדד אס אנד פי 500 ממשיך לשוטט ברמות שיא חדשות.

בשוק אגרות החוב יש עדיין הפסדים ,שערי אגרות החוב יורדים מתחילת השנה והתשואה עולה במילים אחרות הפסדים באפיקי אגרות החוב.

בעולם האמיתי ניתן לראות החלשות בכלכלה האמריקאית גם על פי צמיחת התוצר, שוק העבודה ועוד שלל מדדים אחרים כגון מדד תנועת המשאיות שיורד יותר מהתוצר בפועל כלומר הציפיות הם להאטה בכלכלה מזה זמן כדאי לזכור כי מבחינת שוק ההון ככל שהבנק המרכזי יראה המשך האטה וחולשה בשוק העובדה כך יזדרז להוריד את הריבית ולרצות את המשקיעים במניות ובאג"ח.

בישראל משום מה שוק אגרות החוב תקין ולא צופה מיתון כלומר תשואות אגרות החוב קצרות הטווח  נמוכות מהתשואות הגלומות באג"ח ארוכות באופן טבעי, אגב בארה"ב מזה זמן רב המצב הפוך ושם התשואות של אגח קצרות טווח גבוהות מהתשואות של אג"ח ארוכות ובשפת השוק מצב שחוזה מיתון.

אם התשואה לאגרת חוב לטווח עשר שנים בישראל תשהה זמן רב ברמת ה 5 אחוז ואף תעלה מכך ומנגד נגיד הבנק לא ירמוז להורדת ריבית תהיה לדעתי סיבה לשוק בישראל להתממש.

שיהיה חג שמח ושקט

גיא דובז'ינסקי -מנכ"ל ובעלים
גיא דובז'ינסקי -מנכ"ל ובעלים

בעל תוארBA  בכלכלה מטעם המכללה למנהל ותואר שני (MBA) במנהל עסקים מטעם הקריה האקדמית אונו. ניסיון של שני עשורים בניהול כספים ותכנון פיננסי, פועל מתוך התאמת הכלי הפיננסי ללקוח.

שנקבע שיחה ונאפיין את התיק הפיננסי שלך?
אם צברתם נכסים פיננסים מעל 2 מיליון שח ותרצו לקבל שירות מותאם אישית בכל סגי החיסכון וההשקעה במשרד אקסלוסיבי, ניתן להשאיר פרטים לשיחה ללא עלות ולקבל מענה תוך 24 שעות