מה ההבדל בין מתכנן פיננסי, יועץ פיננסי ויועץ פנסיוני?

מאמרים נוספים

תכנון אסטרטגי פיננסי

מבזק מרץ 24

רבעון ראשון הסתיים חזק בשווקים והשיג תשואות חיוביות טובות אף בקירוב לתשואות שנתיות ממוצעות בשוק. לשמחתנו, כמעט כל ההשקעות הניבו תשואה חיובית מלבד אגרות חוב

קרא עוד »
מבזקון פיננסי ינואר

מבזק פברואר 24

מסכם עבורכם חודש חיובי נוסף בשווקים. הפעם, השוק הישראלי עלה יותר מהשוק האמריקאי ובוודאי לאור התחזקות השקל מול הדולר. קוריוז פיננסי חיובי הוא מדד "הואלנטיינס"

קרא עוד »
מבזקון פיננסי מאי

מבזק ינואר 24

"הראלי" מאוקטובר 2022 עדיין איתנו ומביא את רוב מדדי הבורסות בעולם לשיאים חדשים ולא רק את מדד אס אנד פי 500 לשיא חדש, אגב דווקא

קרא עוד »

התקופה של פסח היא זמן מצוין לעשות לכם קצת סדר ולהבין יותר לעומק מי הם אנשי המקצוע הקיימים כיום בתחום הפיננסי והפנסיוני ומה הם יכולים להציע לכם כלקוחות.

נתחיל בלהבחין בין יועץ לבין סוכן או משווק בהיבט של שכר הטרחה אשר מקבלים, יועץ גובה את שכר הטרחה מהלקוח ובהתאם לייעוץ. לדוגמא, יועץ פנסיוני ופרישה הוא בעל מקצוע שעבור שירות נקודתי בנושא תהליך והכנה לפרישה עבור אדם שפורש ממקום עבודתו מקבל שכר טרחה מוגדר וקבוע מראש על ידי שני הצדדים, ולאחר הפרישה, השירות למעשה מסתיים. ולעומת זאת, סוכן פנסיוני מקבל את התגמול שלו מהחברות המנהלות עצמן ולא מהלקוח והשירות מתמשך כל עוד קיימים מוצרי חיסכון.

אז מיהו יועץ פיננסי? בעל רישיון יועץ השקעות מוסמך מטעם משרד האוצר. בדומה ליועצי ההשקעות בבנק אך הוא גובה שכר טרחה מהלקוח עבור ייעוץ בנושא פעילות בניירות ערך בבורסה, ובדומה ליועץ הפנסיוני, אין לו זיקה לשום חברת השקעות והוא מתאים ללקוחות אשר מבינים שיעוץ פרטי ואישי יכול לסייע בהנבת תשואות גבוהות בשוק ההון.

מיהו משווק פנסיוני? בעל רישיון סוכן ביטוח פנסיוני שמשווק מוצרי חיסכון תחת חברת ביטוח או בית השקעות. מכאן ניתן להבין כי יש לו זיקה ברורה למוצר ולחברה והוא מקבל שכר טרחה מהחברה אותה הוא מייצג.

מיהו סוכן ביטוח פנסיוני? בעל רישיון סוכן ביטוח פנסיוני אשר יש לו זיקה לחברות ביטוח או בתי השקעות והוא משווק את המוצרים שאלה מציעים, להבדיל מיועץ פנסיוני שאין לו זיקה לחברות, הסוכן גובה את העמלות "מהיצרנים" עצמם ישירות באופן חד פעמי ובאופן חודשי ושוטף. חלק מהסוכנים יודע לשווק ולהתאים ללקוח גם מוצרי פנסיה ומוצרים ביטוחיים כגון ביטוחי בריאות וחיים, הסוכן הפנסיוני אמור ללוות את הלקוח באופן שוטף ולבצע התאמות נדרשות במוצריו לאורך תקופה, אם כך, זה אינו רק קשר לצורך מכירת המוצר או התקשרות עם יצרן פיננסי או פנסיוני, כי אם קשר מקצועי מתמשך.

מיהו המתכנן הפיננסי? בעל רישיון סוכן ביטוח פנסיוני אשר לו הסמכות נוספות כגון רישיון של מנהל תיקי השקעות (וזאת בתנאי שאינו מועסק באף חברת השקעות), והעובדה שיש לו כמה הסמכות למעשה מאפשרת לו התבוננות רחבה והוליסטית על תיק הלקוח ומוצריו.
המתכנן הפיננסי מסוגל למעשה להעניק ללקוחותיו "מעטפת" פיננסית ביטוחית ופנסיונית, המתכנן שמבין את הקשר בין כל מוצר וחברה, יכול לבקר ביצועי חברות ולהשוות עלויות וכמובן להנגיש מידע זה ללקוחותיו, יש לו כלים לאבחון פיננסי ופנסיוני שמהווים בסיס להרכבה של תיק הנכסים בהתאם לצרכי הלקוחות והוא כמובן יכול גם לסייע בכל תביעת פנסיה או תביעת ביטוח, וכיוון שעולם החיסכון וטווחי גיל הפרישה משתנים לעיתים, כך גם המתכנן כאיש מקצוע חייב להיות דינאמי ולהתפתח בהתאם, וכמובן להציע ללקוחותיו שינויים מתבקשים בהתאם לגילו, מצבו המשפחתי, שינויים תעסוקתיים ומטרות משתנות.

המתכנן הפיננסי למעשה יכול לעזור ללקוח לתכנן את פרישתו ולסייע לו בהתאמת החסכונות שלו לקראת הפרישה וכמובן ללוות אותה גם לאחריה. כאשר נדרשת התאמה לחסכונות של הלקוח ולתקופת הפרישה שמתארכת ככל שתוחלת החיים מתארכת אף היא, הוא יכול לעזור ללקוח גם בהכנה להעברת נכסיו לדור הבא ובמיקסום הטבות המס שנגזרות מגיל החוסך, ומצבו האישי והבריאותי.

למרות שלמתכנן הפיננסי יש זיקה לחברות שונות בדומה לסוכן, ככל שעובד עם מספר חברות גדול יותר, ודואג להשתמש בכלים השוואתיים ואובייקטיביים, כך יכול למעשה לשקף ללקוח את מצב החברות והמוצרים ולעזור לו להתאימן לצרכיו.

ריבוי החברות המנהלות כיום, אפשרויות החיסכון המגוונות, תוחלת חיים מתארכת ותחנות שונות בחיים שבהן עולים צרכים שונים, מובילים למעשה לצורך של הלקוח בהתבוננות רחבה של איש המקצוע וראיית האופק הפיננסי והפנסיוני שלו, ועל צורך זה עונה לגמרי המתכנן הפיננסי.

לפרטים נוספים בנוגע לתכנון פיננסי ופנסיוני מקצועי מקיף ואישי נא השאירו פרטים באתר

גיא דובז'ינסקי -מנכ"ל ובעלים
גיא דובז'ינסקי -מנכ"ל ובעלים

בעל תוארBA  בכלכלה מטעם המכללה למנהל ותואר שני (MBA) במנהל עסקים מטעם הקריה האקדמית אונו. ניסיון של שני עשורים בניהול כספים ותכנון פיננסי, פועל מתוך התאמת הכלי הפיננסי ללקוח.

שנקבע שיחה ונאפיין את התיק הפיננסי שלך?
אם צברתם נכסים פיננסים מעל 2 מיליון שח ותרצו לקבל שירות מותאם אישית בכל סגי החיסכון וההשקעה במשרד אקסלוסיבי, ניתן להשאיר פרטים לשיחה ללא עלות ולקבל מענה תוך 24 שעות