השקעה בקרנות נדלן

השקעה בקרנות נדלן בחו"ל ובארץ

מאמרים נוספים

תכנון אסטרטגי פיננסי

מבזק מרץ 24

רבעון ראשון הסתיים חזק בשווקים והשיג תשואות חיוביות טובות אף בקירוב לתשואות שנתיות ממוצעות בשוק. לשמחתנו, כמעט כל ההשקעות הניבו תשואה חיובית מלבד אגרות חוב

קרא עוד »
מבזקון פיננסי ינואר

מבזק פברואר 24

מסכם עבורכם חודש חיובי נוסף בשווקים. הפעם, השוק הישראלי עלה יותר מהשוק האמריקאי ובוודאי לאור התחזקות השקל מול הדולר. קוריוז פיננסי חיובי הוא מדד "הואלנטיינס"

קרא עוד »
מבזקון פיננסי מאי

מבזק ינואר 24

"הראלי" מאוקטובר 2022 עדיין איתנו ומביא את רוב מדדי הבורסות בעולם לשיאים חדשים ולא רק את מדד אס אנד פי 500 לשיא חדש, אגב דווקא

קרא עוד »

המשיכה של משקיעים לעולם הנדלן נובעת מהרצון לקבל תשואה שוטפת או להחזיק בנכס שמשביח את ערכו באה לידי ביטוי גם בעולם ההשקעות הפיננסי באמצעות מוצרי השקעה שונים שמאפשרים להיות שותפים להשקעה הנכספת בישראל ובעולם.

למי מתאים להשקיע בקרנות נדלן?

למשקיע אמיד (וכשיר) שמוכן לוותר על נזילות הכסף לתקופה מוגדרת מצד אחד ומצד שני יעדיף לחסוך זמן בחיפוש אחר השקעה מוצלחת או בפגישות עם מתווכים או יזמים וניתוח הנתונים ניתנת אפשרות להשקעה דרך השקעות אלטרנטיביות כדוגמת קרנות פרייבט אקוויטי שלרוב המינימום הנדרש כרף כניסה הוא גבוה ויחד עם העובדה שהכסף נעול לפרק זמן מוגדר נותרת ההשקעה מסוג הזה רק לבעלי אמצעים, הקרנות הללו משקיעות בנכסים, פרויקטים או בהלוואות למימון נדלן בארץ או בעולם הרחב.

קיימות אף קרנות נדלן שמשקיעות במקבצי דיור שמתופעלים על ידי מנהלים שמשכירים את הנכסים לשוכרים והמשקיעים נהנים מתשואה שוטפת.

בקרנות נדלן מסוג זה יש דמי ניהול מובנים שעלולים להגיע עד לכ-2 אחוז ואף יותר ובנוסף לכך קיימת עלות הנגזרת מההצלחה של הקרן למשל כ- 20 אחוז תוספת עלות למנהל מעל תשואת המטרה של הקרן.

אפשרויות נוספות להשקעות פיננסיות בקרנות נדלן לקהל הרחב הם קרנות נאמנות שמשקיעות בחברות נדלן בארץ או בעולם ולכן המיסוי הוא 25 אחוז מהרווחים וכמו בכל קרן נאמנות רגילה הכסף נזיל.

ניתן להשקיע בקרנות סל מחקות או בתעודות סל ולהיחשף להשקעה במדדי נדל"ן שונים או במספר רב של קרנות "ריט" (קרן להשקעות במקרקעין) שונות בעולם וגם במקרה זה הכסף של המשקיע נזיל והרווח ממוסה בשיעור 25 אחוז.

קרן ריט

לקרן "ריט" מתאפשר להשקיע בדיור למגורים, במרכזים מסחריים ובעוד סוגי השקעות כגון משרדים להשכרה או בבניה יזמית.

רף הכניסה להשקעות בקרנות "ריט" נמוך ובכמה אלפי שקלים ניתן להשקיע בקרן, הקרן מפזרת את הסיכון של המשקיע הבודד מאחר והיא משקיעה במספר גדול של פרויקטים ומנוהלת על ידי אנשי מקצוע מנוסים כך למעשה נחסך מהמשקיע לאתר את ההשקעה הרלוונטית הבודדת, לנהל את העסקה או להסתכן בעסקה אחת ובודדת שעלולה להיכשל וכך לאבד את כספו.

הקרן מחויבת לחלק 90 אחוז מהרווחים למשקיעים כדיבידנד ותחת פיקוח רגולטורי מוגבלת ביחסי המינוף שלה.

בארה"ב נסחרות מאות קרנות "ריט" ואילו בבורסה הישראלית יש מגוון  קטן יותר של מספר קרנות  מסוג זה שנסחרות בבורסה לדוגמא קרן מגוריט, קרן ריט ועוד מספר קרנות סחיר.

קרנות "ריט " בארץ מוגבלות  ביחס מינוף עד לשיעור 60 אחוז מהקרן ומקבלות הקלות במס הרכישה עבור היזם לעומת משקיע פרטי בפרויקטים.

השקעות בנדל"ן פיננסי מתאפשרות גם באמצעות תיקי השקעות ספציפיים ומתקיימות בחברות שונות שמאפשרות השקעה אלטרנטיבית בנדל"ן לצד השקעה פיננסית מסורתית באופן נזיל. ניתן במקרים אחרים לנצל תקנות מס כגון תיקון 190 לצורך השקעה פיננסית נזילה בפרויקטים בתחום הנדל"ן  או בהלוואות לנדל"ן.

להרחבה ניתן להשאיר פרטים באתר ולקבל מידע על המוצרים הקיימים בשוק.

גיא דובז'ינסקי -מנכ"ל ובעלים
גיא דובז'ינסקי -מנכ"ל ובעלים

בעל תוארBA  בכלכלה מטעם המכללה למנהל ותואר שני (MBA) במנהל עסקים מטעם הקריה האקדמית אונו. ניסיון של שני עשורים בניהול כספים ותכנון פיננסי, פועל מתוך התאמת הכלי הפיננסי ללקוח.

שנקבע שיחה ונאפיין את התיק הפיננסי שלך?
אם צברתם נכסים פיננסים מעל 2 מיליון שח ותרצו לקבל שירות מותאם אישית בכל סגי החיסכון וההשקעה במשרד אקסלוסיבי, ניתן להשאיר פרטים לשיחה ללא עלות ולקבל מענה תוך 24 שעות