השקעה בקרנות נדלן

מבזק יולי 24

מאמרים נוספים

השקעה בקרנות נדלן

מבזק יולי 24

קיץ סוער בשווקים, חודש יולי תעתע בחו"ל במשקיעים ויצר מעין רוטציה זמנית במניות כלומר ראינו ירידות במניות הטכנולוגיה הגדולות שדחפו את השווקים בשנה וחצי האחרונות

קרא עוד »
הראל מגוון

מבזק יוני 24

חצי שנה חזקה בשוק המניות מאחורינו, בחצי שנה הבורסה המקומית עלתה פי 2 מתשואה המניות בשנת 2023 אבל שוק אגרות החוב ממשיך לאכזב לאור דחיות

קרא עוד »
תקציר אפריל- מאי 2022 בשווקים הפיננסים

מבזק מאי 24

חודש יוני נכון לימים אלה עדיין חיובי בבורסה בארה"ב ואילו בישראל המלחמה ממשיכה להקשות על הבורסה להתרומם אבל בסיכום חצי שנתי המניות בארץ עלו. אנחנו

קרא עוד »

קיץ סוער בשווקים, חודש יולי תעתע בחו"ל במשקיעים ויצר מעין רוטציה זמנית במניות כלומר ראינו ירידות במניות הטכנולוגיה הגדולות שדחפו את השווקים בשנה וחצי האחרונות למניות קטנות יותר שטיפסו חזק, עד שהנגיד האמריקאי הכריז שיוריד את הריבית בחודש הבא וזה בעצם ,לדעתי, הסיפור של המימוש בשווקים. הרוטציה נגמרה מהר משום שבכל זאת חלק גדול מהחברות הקטנות לא רווחיות וגם הפחתת ריבית לא תעזור לכל החברות הלא רווחיות.

כתבתי בחודש שעבר שכאשר יורידו ריבית בארה"ב (עכשיו הודיעו בוודאות שהריבית תרד בחודש הבא  כדי לא ליצור הפתעה מלחיצה בשווקים לכן דין ההכרזה כדין הפחתה מבחינת השוק) יש סיבה לשוק שכל כך ציפה לירידת ריבית להתממש סף סוף.

 החולשה בשוק העבודה היא הסיבה להפחתת הריבית לא רק הירידה באינפלציה, השוק נבהל מכך שיש האטה בשוק הפרטי למרות שהסקטור הציבורי מזרים כספים ,מגייס עובדים ושומר על הצמיחה בכלכלה. אגב מיתון לא תמיד רע לשוק המניות כמו ריבית גבוהה אבל אנחנו בעולם מורכב כבר כמה שנים.

בעבר הודעה "רעה" על הכלכלה הייתה טובה לשוק המניות כי ציפו להורדת ריבית ועכשיו קצת חזרנו לנורמאליות והודעה שלילית על הכלכלה גם משפיעה בהתאם על השוק.

חוץ מסיפור הריבית ראינו דרמה נוספת במזרח הרחוק שגם הצטרפה לחגיגה, שנים ארוכות משקיעים לוו ביפן בריבית אפסית עם מטבע שנחלש והשקיעו בארה"ב שם הריבית מעל 5 אחוז והשוק עלה ,כולם היו מרוצים ובשפה המקצועית זה נקרא עסקת "קרי טרייד" .אבל העלו בפעם השנייה את הריבית ביפן כדי להילחם באינפלציה והחשש של המשקיעים שהרבה "מהדלק " שתמך בשוק האמריקאי יפסיק לזרום גם נוכח התחזקות המטבע היפני שמייקרת את ההלוואה .צריך לזכור שעדיין הריבית ביפן 0.25 אחוז ובארה"ב מעל 5 אחוז כך שזה לא מספיק בשביל לגרום לשינוי בשווקים אבל חשוב לעקוב אחר מה שקורה ביפן, בכל זאת השוק שם נפל ביום אחד ב 12 אחוז זה לא קרה שנים רבות , יכול להיות שזה גם תוצאה של מסחר ממוחשב על ידי רובוטים ויכול להיות שהמשקיעים נבהלו מהפחתת הריבית הצפויה בארה"ב וצופים עוד הפחתות ריבית משמעותיות בהמשך ולצמצום מרווחי הריבית .

החברות בארה"ב מציגות צמיחה בדוחות הרבעוניים אבל נמוכה משמעותית מעליית ערך המניות עצמן ,עדיין לא רואים את הבינה מלכותית כרגע מייצרת כסף עבור החברות וזו עוד סיבה למימושים במניות  כמו "אנבדיה " ועוד מניות גדולות שהורידו את השווקים שהם אגב לרוב מאפיינים במחזורי מסחר נמוכים בחודשי הקיץ ורגישים לתנודות .

יש גם סממני חוזקה בשוק לא רואים את הדולר אינדקס מתחזק בעולם כלומר אין בריחה אליו כמקום מפלט, אין תנודות חריפות במטבעות שווקים מתעוררים מול הדולר וגם האלטרנטיבה לסיכון כלומר תשואות אגח אמריקאיות שנחשבות כבטוחות כביכול נמוכות יחסית ולא לוחצות על שוק המניות כרגע. נכון לרגע זה תשואת אג"ח לשנתיים כבר פחות מארבע אחוז ורק במאי נסחרה בתשואה אטרקטיבית בגובה 5 אחוז.

השוק לא הגיב משמעותית לאירועים במזרח התיכון ראינו את זה אפילו במחירי נפט נמוכים נכון לימים אלה אולי השוק אדיש לנושא או לא רואה מלחמה באופק.

נאחל לנו ביטחון וימים יותר טובים .

גיא דובז'ינסקי -מנכ"ל ובעלים
גיא דובז'ינסקי -מנכ"ל ובעלים

בעל תוארBA  בכלכלה מטעם המכללה למנהל ותואר שני (MBA) במנהל עסקים מטעם הקריה האקדמית אונו. ניסיון של שני עשורים בניהול כספים ותכנון פיננסי, פועל מתוך התאמת הכלי הפיננסי ללקוח.

שנקבע שיחה ונאפיין את התיק הפיננסי שלך?
אם צברתם נכסים פיננסים מעל 2 מיליון שח ותרצו לקבל שירות מותאם אישית בכל סגי החיסכון וההשקעה במשרד אקסלוסיבי, ניתן להשאיר פרטים לשיחה ללא עלות ולקבל מענה תוך 24 שעות