הראל מגוון

מבזק יוני 24

מאמרים נוספים

השקעה בקרנות נדלן

מבזק יולי 24

קיץ סוער בשווקים, חודש יולי תעתע בחו"ל במשקיעים ויצר מעין רוטציה זמנית במניות כלומר ראינו ירידות במניות הטכנולוגיה הגדולות שדחפו את השווקים בשנה וחצי האחרונות

קרא עוד »
הראל מגוון

מבזק יוני 24

חצי שנה חזקה בשוק המניות מאחורינו, בחצי שנה הבורסה המקומית עלתה פי 2 מתשואה המניות בשנת 2023 אבל שוק אגרות החוב ממשיך לאכזב לאור דחיות

קרא עוד »
תקציר אפריל- מאי 2022 בשווקים הפיננסים

מבזק מאי 24

חודש יוני נכון לימים אלה עדיין חיובי בבורסה בארה"ב ואילו בישראל המלחמה ממשיכה להקשות על הבורסה להתרומם אבל בסיכום חצי שנתי המניות בארץ עלו. אנחנו

קרא עוד »

חצי שנה חזקה בשוק המניות מאחורינו, בחצי שנה הבורסה המקומית עלתה פי 2 מתשואה המניות בשנת 2023 אבל שוק אגרות החוב ממשיך לאכזב לאור דחיות הפחתות הריבית.

העיסוק בכך שרוב הכסף שמגיע מהשקעות פאסיביות במדד אס אנד פי 500 ומנפח את חמשת מניות הטכנולוגיה המופלאות במדד מעניין אבל חסר משמעות כי גם בעבר מניית אפל הייתה המובילה במדד ובשנת 2000 סיסקו הייתה הכוכב התורן ובשיא שלה הגיע ל 5 אחוז משווי התוצר האמריקאי, אפל ומניית אנבדיה שוות מעל 10 אחוז מהתוצר האמריקאי. השוק מאוד "צר" זה לא דבר בריא למשקיעים אבל זה חלק מהקושי בבחירת המניות המנצחות עבור כל מי שחושב שאפשר לנצח את השוק.

ובישראל? גם יש הטיית מדדים למספר קטן של מניות לדוגמא: 4 מניות ממדד 35 השנה משכו את המדד למעלה כגון קמטק, טאואר סמיקונדקטור וטבע. ובשנים אחרות בהיסטוריה אם משקיע פספס את מניית כיל או את טבע פספס לחלוטין את השוק.

 זה רק מראה כמה קשה לנהל השקעות ולהכות את המדדים, פעם לקנות מספר מניות גדול של מניות היה מתבקש כדי לא לפספס את השוק היום מנהל השקעות שלא יהיה במניות המובילות לא ישיג את התשואות של השוק ויפסיד את הלקוחות, וזה בערך הסיפור של הבורסה גם ב 2024 שמלמד כמה שוק צר מאתגר את מנהלי ההשקעות.

בתקופת הנשיא לשעבר דונלד טראמפ שוק המניות עלה בעשרות אחוזים יותר מעליית השווקים בתקופת הנשיא ביידן ואפילו שוק אגרות החוב היה חיובי אבל טראמפ שלא אוהב להתערב בכלכלה יכול להיות גורם אינפלציוני נוסף לשווקים מה שאומר שהריבית הגבוהה יכולה להישאר לזמן ארוך יותר ולהקשות על הכלכלה.

מה שיכול לשנות את המומנט החזק של השוק בארה"ב (שטרם חווה מימוש רווחים מתבקש השנה) הוא ירידה ברווחיות החברות ובקרוב נתחיל לראות פרסום דוחות כספיים של החברות לרבעון 2 או "ברבור שחור" כל שהוא כגון התפתחות כל שהיא מהמזרח התיכון שתהיה סיבה טובה למימוש רווחים בשווקים.

סיבה לירידות בשווקים ולמימוש רווחים יכולה להגיע דווקא כאשר הריביות בארה"ב יתחילו לרדת כי באמת תהיה חולשה בכלכלה וזה אומר שהאבטלה בארה"ב תעלה או שהצריכה תרד ובמילים אחרות תהיה סיבה לשוק לרדת, מה שהחזיק אותו הוא הציפייה להורדת ריבית ושזו תגיע אם תגיע השנה המשקיעים עלולים לתרגם את זה לחולשה אמיתית בכלכלה.

 נכון לימים אלה השוק פורץ שיאים חדשים ושום דבר לא עוצר אותו, ומי שעוד נותר פסימי עובר להיות אופטימי, מלבד מספר בתי השקעות מובילים שהחלו להוריד תחזיות של מדד אס אנד פי 500 אבל על פי העבר זה לא התכתב תמיד עם המציאות.

הרפורמה במסלולי ההשקעה לטוח ארוך בישראל יוצרת אתגרים רבים לחברות ההשקעה ולמשקיעים נראה כי מסלולים בעלי שם זהה בחברות שונות יושקעו באופן שונה, אחוז החשיפה של משקיעים שבחרו סיכון נמוך יעלה לדוגמא והרבה משקיעים שבחרו במסלולים 10/90 ימצאו את עצמם עם חשיפה למניות בגובה 25 אחוז .

משקיעים לא יוכלו "להחנות" את הכספים המושקעים לטווח ארוך במסלול שקלי קצר לזמן בלתי מוגבל הם יידרשו להגדיר פרק זמן בכדי להשאיר את ההשקעות שלהם במסלול שקלי קצר.

יהיו מסלולים שלא ישתנו משמעותית מלבד בשם שלהם אבל יהיו גם מסלולים חדשים שמשלבים מספר מדדים או כאלו שיושקעו רק בשוק הסחיר בבורסה ולא יהיו בהשקעות אחרות אלטרנטיביות ולכן גם דמי הניהול האפקטיביים יהיו שונים.

המשקיעים בארה"ב יבחנו את הסקרים לקראת הבחירות אם כי זה לא אמור לשנות את כיוון השוק באופן מהותי ובישראל נקווה לחדשות טובות שבוודאי ישפיעו על השווקים בארץ אבל גם בעולם. נאחל לנו ימים שקטים וטובים.

גיא דובז'ינסקי -מנכ"ל ובעלים
גיא דובז'ינסקי -מנכ"ל ובעלים

בעל תוארBA  בכלכלה מטעם המכללה למנהל ותואר שני (MBA) במנהל עסקים מטעם הקריה האקדמית אונו. ניסיון של שני עשורים בניהול כספים ותכנון פיננסי, פועל מתוך התאמת הכלי הפיננסי ללקוח.

שנקבע שיחה ונאפיין את התיק הפיננסי שלך?
אם צברתם נכסים פיננסים מעל 2 מיליון שח ותרצו לקבל שירות מותאם אישית בכל סגי החיסכון וההשקעה במשרד אקסלוסיבי, ניתן להשאיר פרטים לשיחה ללא עלות ולקבל מענה תוך 24 שעות