תכנון אסטרטגי פיננסי

מבזק מרץ 24

מאמרים נוספים

תכנון אסטרטגי פיננסי

מבזק מרץ 24

רבעון ראשון הסתיים חזק בשווקים והשיג תשואות חיוביות טובות אף בקירוב לתשואות שנתיות ממוצעות בשוק. לשמחתנו, כמעט כל ההשקעות הניבו תשואה חיובית מלבד אגרות חוב

קרא עוד »
מבזקון פיננסי ינואר

מבזק פברואר 24

מסכם עבורכם חודש חיובי נוסף בשווקים. הפעם, השוק הישראלי עלה יותר מהשוק האמריקאי ובוודאי לאור התחזקות השקל מול הדולר. קוריוז פיננסי חיובי הוא מדד "הואלנטיינס"

קרא עוד »
מבזקון פיננסי מאי

מבזק ינואר 24

"הראלי" מאוקטובר 2022 עדיין איתנו ומביא את רוב מדדי הבורסות בעולם לשיאים חדשים ולא רק את מדד אס אנד פי 500 לשיא חדש, אגב דווקא

קרא עוד »

רבעון ראשון הסתיים חזק בשווקים והשיג תשואות חיוביות טובות אף בקירוב לתשואות שנתיות ממוצעות בשוק. לשמחתנו, כמעט כל ההשקעות הניבו תשואה חיובית מלבד אגרות חוב ממשלתיות שנחשבות כמפלט בטוח יחסית לשוק המניות.

בארה"ב שוק אגרות החוב "דובי" כבר יותר מ 40 חודשים ובישראל אף הרבה יותר מכך וזאת בעיקר עקב החשש שהריבית (בעיקר בארה"ב) תישאר גבוהה, שהרי הכלכלה בארה"ב חזקה וקיימת עדיין אינפלציה גבוהה יחסית. ולכן, אין למעשה סיבה כלכלית להפחית את הריבית.

מחירי הנפט שועטים למחיר 100 דולר לחבית נכון לרגע זה ולצורך המחשת ההבדל בשנת 2022 הנפט ירד ומדד המחירים עלה ב 4 אחוז. ובשנת 24 הנפט עלה ב 20 אחוז. לכן לשוק קשה לראות את מדד המחירים יורד לרמת היעד של הבנק המרכזי בארה"ב שהיא קרובה ל 2 אחוז ומצדיקה הפחתת ריבית.

 הדולר בעולם התחזק בשיעור נמוך יחסית לעלייה במחיר הזהב. כלומר, מחיר הזהב בעולם היה אמור לרדת השנה אבל כאשר הזהב מתחזק מעל 10 אחוז השנה והדולר אינדקס עולה מול שאר מטבעות הסחר המובילים קצת מעל ל 2 אחוז השנה אז למעשה הדולר נחלש בעולם. ויכול להיות שזו המטרה של סין – להחליף את השליטה של הדולר כמטבע סחר עיקרי בעולם וזאת בהסתמך לידיעה שסין היא הרוכשת העיקרית של הזהב בעולם.

שוק המניות עדיין חזק נכון לרגעים אלו. ניכר שהמניות המחזוריות חזקות יותר מאשר המניות ההגנתיות וזאת לאור האופטימיות של מנהלי הכסף בארצות הברית. שוק המניות בארה"ב משלים כרגע עם העובדה שלא יהיו השנה 6 הפחתות ריבית ואולי רק 3 אם בכלל. אך לפי התנודתיות בשבוע האחרון, השווקים בעולם (על פי מחירי הנפט הגבוהים ותשואות אגרות חוב גבוהות) חוששים ממלחמה מתפתחת נוספת בעולם חוץ מהמלחמה באירופה. ולכן, אם במזרח התיכון תהיה הסלמה זה יכול להיות "הברבור השחור" או הסיבה לשווקים לצאת לתיקון או לפחות למימוש רווחים. ולמרות שזוהי שנת בחירות בארצות הברית רק טבעי שפעם בשנה השוק מתקן לפחות ב 10 אחוז.

חודש אפריל הוא חודש שנחשב סטטיסטית חודש חזק בשווקים אז נקווה שהשנה לא יאכזב למרות המתיחות הגיאופוליטית בעולם.

שיהיה לנו חג שמח ואביב מוצלח.

גיא דובז'ינסקי -מנכ"ל ובעלים
גיא דובז'ינסקי -מנכ"ל ובעלים

בעל תוארBA  בכלכלה מטעם המכללה למנהל ותואר שני (MBA) במנהל עסקים מטעם הקריה האקדמית אונו. ניסיון של שני עשורים בניהול כספים ותכנון פיננסי, פועל מתוך התאמת הכלי הפיננסי ללקוח.

שנקבע שיחה ונאפיין את התיק הפיננסי שלך?
אם צברתם נכסים פיננסים מעל 2 מיליון שח ותרצו לקבל שירות מותאם אישית בכל סגי החיסכון וההשקעה במשרד אקסלוסיבי, ניתן להשאיר פרטים לשיחה ללא עלות ולקבל מענה תוך 24 שעות