תקציר ינואר

מבזק ספטמבר 24

מאמרים נוספים

תקציר ינואר

מבזק ספטמבר 24

חודש ספטמבר המשיך את המומנטום החיובי בשווקים וזאת למרות הסטטיסטיקה העונתית ונראה שבינתיים רכבת הכסף לא עוצרת בארה"ב. לאחרונה התפרסמו נתונים כלכליים טובים לכלכלה ,אבל

קרא עוד »
השקעה בקרנות נדלן

מבזק יולי 24

קיץ סוער בשווקים, חודש יולי תעתע בחו"ל במשקיעים ויצר מעין רוטציה זמנית במניות כלומר ראינו ירידות במניות הטכנולוגיה הגדולות שדחפו את השווקים בשנה וחצי האחרונות

קרא עוד »
הראל מגוון

מבזק יוני 24

חצי שנה חזקה בשוק המניות מאחורינו, בחצי שנה הבורסה המקומית עלתה פי 2 מתשואה המניות בשנת 2023 אבל שוק אגרות החוב ממשיך לאכזב לאור דחיות

קרא עוד »

חודש ספטמבר המשיך את המומנטום החיובי בשווקים וזאת למרות הסטטיסטיקה העונתית ונראה שבינתיים רכבת הכסף לא עוצרת בארה"ב.

לאחרונה התפרסמו נתונים כלכליים טובים לכלכלה ,אבל פחות טובים למשקיעים שמצפים להמשך הורדות ריבית בחודש נובמבר . כרגע  המשקיעים מניחים שהכלכלה בארה"ב תישאר חזקה ולכן אין סיבה להמשך הפחתות ריבית עד סוף השנה, מחיר הנפט שעולה לאור המתיחות במזרח התיכון גם הוא גורם אינפלציוני שעלול להשפיע על מקבלי ההחלטות להשארת הריבית.

שוק אגרות החוב בארה"ב חזר לירידות לאחר "ראלי" חזק שהחל בחודש מאי לאור החשש של השוק מעצירת הריבית ומצד שני שוק המניות עדיין לא מגיב לנושא לפחות לרגעים אלה.

בסין מנסים להתניע את הכלכלה והכריזו על חבילת תמריצים שדחפה את המניות הסיניות לראלי דו ספרתי עוצמתי שאגב גם יכול להיות גורם לעצירת ריבית בארה"ב אם יביא לעלייה בביקוש לסחורות ולאינפלציה ונכון להיום נראה שהראלי נעצר בבורסה בסין.

בישראל שוב הפחתת דירוג אשראי אשר כרגע  נתפסת כפחות משמעותית עבור המשקיעים שיותר לוטשים עיניים לנעשה בשוק אגרות החוב והמניות האמריקאים ולמעין סטטוס קוו במצב המלחמה.

בארצות הברית עוקבים בדריכות על הנעשה במזרח התיכון אבל יותר מזה הסיפור שלהם הוא האם הכלכלה מאטה ומה יהיו תוצאות הבחירות ,בקרוב יחלו להתפרסם דוחות כספיים של החברות וישפכו אור על המצב במיקרו ,האנליסטים יבחנו האם גם החברות ממשיכות להציג צמיחה ברווחים שמגבה את העלייה בשערי המניות .

בנוגע לקרנות ההשתלמות ,כדאי לשים לב שגם אם ייגבה מס רווח הון החל מינואר 2025 עדיין מדובר על מוצר השקעה בדמי ניהול נמוכים יחסית לעומת מוצרי השקעה תחליפיים ונזילים אחרים ,המאפשר דחיית מס רווח הון ויתרונות נוספים השמורים להשקעות פנסיוניות לכן לא בטוח שכדאי למשוך את הכספים הצבורים בקרן ולהעביר אותם למוצר אחר ללא בחינה עמוקה של הדברים.

גמר חתימה טובה

גיא דובז'ינסקי -מנכ"ל ובעלים
גיא דובז'ינסקי -מנכ"ל ובעלים

בעל תוארBA  בכלכלה מטעם המכללה למנהל ותואר שני (MBA) במנהל עסקים מטעם הקריה האקדמית אונו. ניסיון של שני עשורים בניהול כספים ותכנון פיננסי, פועל מתוך התאמת הכלי הפיננסי ללקוח.

שנקבע שיחה ונאפיין את התיק הפיננסי שלך?
אם צברתם נכסים פיננסים מעל 2 מיליון שח ותרצו לקבל שירות מותאם אישית בכל סגי החיסכון וההשקעה במשרד אקסלוסיבי, ניתן להשאיר פרטים לשיחה ללא עלות ולקבל מענה תוך 24 שעות