מבזקון פיננסי ינואר

מבזק פברואר 24

מאמרים נוספים

תכנון אסטרטגי פיננסי

מבזק מרץ 24

רבעון ראשון הסתיים חזק בשווקים והשיג תשואות חיוביות טובות אף בקירוב לתשואות שנתיות ממוצעות בשוק. לשמחתנו, כמעט כל ההשקעות הניבו תשואה חיובית מלבד אגרות חוב

קרא עוד »
מבזקון פיננסי ינואר

מבזק פברואר 24

מסכם עבורכם חודש חיובי נוסף בשווקים. הפעם, השוק הישראלי עלה יותר מהשוק האמריקאי ובוודאי לאור התחזקות השקל מול הדולר. קוריוז פיננסי חיובי הוא מדד "הואלנטיינס"

קרא עוד »
מבזקון פיננסי מאי

מבזק ינואר 24

"הראלי" מאוקטובר 2022 עדיין איתנו ומביא את רוב מדדי הבורסות בעולם לשיאים חדשים ולא רק את מדד אס אנד פי 500 לשיא חדש, אגב דווקא

קרא עוד »

מסכם עבורכם חודש חיובי נוסף בשווקים. הפעם, השוק הישראלי עלה יותר מהשוק האמריקאי ובוודאי לאור התחזקות השקל מול הדולר.

קוריוז פיננסי חיובי הוא מדד "הואלנטיינס" על פיו אם שוק המניות עולה ב 4 אחוז עד יום האהבה הסיכוי לשוק עולה עד הסוף השנה והוא מעל 90 אחוז על סמך השנים האחרונות.

מדוע בעצם השקל מתחזק?

שחקני גידור וספקולנטים רואים תרחיש של הפסקת לחימה בהסתברות גבוהה ולכן בעיניהם השוק הישראלי זול יותר משווקים אחרים. וכך בעצם שוק המניות מפגין עוצמה והשקל מתחזק.

בארה"ב הסיפור הוא אפילו יותר מורכב. ריבוי של נתונים כלכליים סותרים מובילים למסקנה שהריבית כנראה לא תרד 6 פעמים השנה החל מחודש מרץ כי יש עדיין מחירים גבוהים.

ולמרות הכרזות הבנק הפדרלי כי הוא רוצה להקטין את כמות הכסף בשוק ולהפחית את האינפלציה, כמות הכסף בשוק עדיין גבוהה ונשארת כך.

הציבור האמריקאי סובל מהמחירים הגבוהים ומהריביות הגבוהות ואפילו מתקשה לקבל הלוואה לרכישת רכב. אך מכיוון שהמיעוט של בעלי ההון מחזיק את מרבית הנכסים הפיננסים הוא בעצם נהנה מהריבית הגבוהה על ההשקעות שלו וממשיך לרכוש שירותים ומוצרים לתחזק את הכלכלה.

המניות ממשיכות לעלות והנה מדד אס אנד פי 500 עובר את הרמה 5000 נקודות וכך אנו בעיצומו של "ראלי" מאוקטובר 2022 ולאחר 45 אחוז עלייה שגורמת לבתי השקעות להעלות את התחזיות הפסימיות שלהם על השווקים.

7 המניות המופלאות שהחזיקו על גבם את השוק בשנת 2023 הצטמצמו ל 4 מניות (טסלה, אפל וגוגל ירדו  מתחילת השנה) אשר המשיכו לעלות השנה ונראה כי העליות מתרחבות לסקטורים נוספים ומניות נוספות שזה בהחלט סימן בריא לשוק.

מבחינת פרמטרים לבדיקת השווקים הפיננסים ניתן לסכם כי השוק גבוה. לפי מדד "וורן באפט" שבודק את שווי המניות מול שווי התוצר או לדוגמא שווי מניות אס אנד פי 500 לעומת כמות הכסף ועוד מדדים ניכר כי הבורסה ב"אופוריה".

תשואות אגרות החוב יורדות למרות האינפלציה שנשארת רחוקה מהיעד של הבנק המרכזי ולא כ"כ הגיוני שהיא תרד בשוק עבודה חזק ועם נזילות כל כך גבוהה בשווקים. זוהי התוצאה של אופטימיות והיא בוודאי תומכת במניות.

הביטקוין מטפס חזק בעיקר בגלל שלציבור קל יותר להשקיע בו דרך תעודות סל שהונפקו בבורסה לציבור לאחרונה ועוקבות אחריו. יהיה מעניין לעקוב ולראות האם המטבע ימשיך להיות מבוזר וללא שחקן מרכזי שמווסת אותו, למרות שנכנסו למשחק מספק שחקנים גדולים. וגם לראות האם נראה פיקוח רגולטורי על המטבע לאור רכישות מאסיביות של הציבור בתעודות שמנגישות עבורו את המטבע.

שיהיה חודש שקט ומוצלח

גיא

גיא דובז'ינסקי -מנכ"ל ובעלים
גיא דובז'ינסקי -מנכ"ל ובעלים

בעל תוארBA  בכלכלה מטעם המכללה למנהל ותואר שני (MBA) במנהל עסקים מטעם הקריה האקדמית אונו. ניסיון של שני עשורים בניהול כספים ותכנון פיננסי, פועל מתוך התאמת הכלי הפיננסי ללקוח.

שנקבע שיחה ונאפיין את התיק הפיננסי שלך?
אם צברתם נכסים פיננסים מעל 2 מיליון שח ותרצו לקבל שירות מותאם אישית בכל סגי החיסכון וההשקעה במשרד אקסלוסיבי, ניתן להשאיר פרטים לשיחה ללא עלות ולקבל מענה תוך 24 שעות