תכנון אסטרטגי פיננסי

תכנון אסטרטגי פיננסי

מאמרים נוספים

תכנון אסטרטגי פיננסי

מבזק מרץ 24

רבעון ראשון הסתיים חזק בשווקים והשיג תשואות חיוביות טובות אף בקירוב לתשואות שנתיות ממוצעות בשוק. לשמחתנו, כמעט כל ההשקעות הניבו תשואה חיובית מלבד אגרות חוב

קרא עוד »
מבזקון פיננסי ינואר

מבזק פברואר 24

מסכם עבורכם חודש חיובי נוסף בשווקים. הפעם, השוק הישראלי עלה יותר מהשוק האמריקאי ובוודאי לאור התחזקות השקל מול הדולר. קוריוז פיננסי חיובי הוא מדד "הואלנטיינס"

קרא עוד »
מבזקון פיננסי מאי

מבזק ינואר 24

"הראלי" מאוקטובר 2022 עדיין איתנו ומביא את רוב מדדי הבורסות בעולם לשיאים חדשים ולא רק את מדד אס אנד פי 500 לשיא חדש, אגב דווקא

קרא עוד »

אני מתרשם שציבור החוסכים חשוף לעודף מידע בנוגע לשוק ההון ולאור פרסום של ביצועי חברות שונות ומוצרי השקעה שונים נוטה לשנות את פוזיציית ההשקעות שלו מעת לעת, הפעילות הזו בולטת יותר בנוגע לכספים נזילים בחשבונות הבנק שמושקעים בבורסה ופחות בנוגע לכספים שמושקעים בקופות גמל או בקרנות השתלמות למרות שגם במוצרים אלו הכספים מושקעים בשוק ההון אם כי לאחרונה לאור ריבוי ההשוואות השוטפות אף של מוצרי פנסיה בתקשורת מתגברים השינויים וההתאמות גם באפיקי השקעה לטווח ארוך.

מבט קצר בטבלאות השוואה של משרד האוצר משקף תשואות עבר ממוצעות בגובה 6 אחוז לשנה במסלולי השקעה כלליים ואילו 10 אחוז לשנה במסלולי מניות בעשרים שנה האחרונות.

לצורך המחשה סכום השקעה ראשוני בשווי 100,000 שח ללא עלויות ניהול ואירועי מס רווח הון במקור כך שהתשואה האופטימלית לאחר אפקט "ריבית דריבית" הביאה לצבירת סכום השקעה בגובה 271,000 שח במסלול כללי ו 732,000 שח במסלול מניות. תשואה שמרבית המשקיעים לא משיגים בניהול ההשקעות הנזילות והנגישות שלהם.

משקיע שוויתר על ניהול  אקטיבי של חברה והחליט להשקיע את כספיו באופן פאסיבי ל 10 שנים במדד אס אנד פי 500 והשקיע 300,000 שח צבר 545,819 שח. כמה מתוך המשקיעים הפעילים צברו את התשואות האלה? חלק קטן מאוד מתוך פגישות שוטפות שלי גם עם "כרישי" השקעות פיננסיות לא צברו  את התשואות האלו גם בהשקעות הפאסיביות שבהן השקיעו אם זה בגלל תקשורת כלכלית, פעולות לא רציונליות בהשקעות שנבעו מתנודות חריפות בשווקים או בעקבות אי התאמת כלי ההשקעה למטרה שלהם .

פעילות ההעדר של המשקיעים מביאה לכך שרק קומץ משקיעים מאפשר להשקעות שלו לעבוד עבורו ולצבור תשואות עבור השקעותיו ואילו מרבית הציבור מייחס חשיבות מידיי לדברים שאינם בשליטתו כגון מועד תחילת ההשקעה במקום להתייחס לכלים אשר כן בשליטתו בעזרת איש מקצוע וותיק שמכיר את היטב את הגופים המנהלים במשק.

מי שנכנס להשקעה פאסיבית במדד אס אנד פי 500 בשנת 2000 סמוך למשבר בבורסות בעקבות התפוצצות הבועה הטכנולוגית ונאלץ למשוך את כספו במשבר הפיננסי בשנת 2008 הפסיד כסף למרות שהשקיע בסבלנות 8 שנים, תקופה שנחשבת לטווח בינוני פלוס במונחי טווחי השקעות לכן יש חשיבות גדולה לבנות תמהיל סיכון שתואם את המטרה ואת טווח ההשקעה שהרי בתכנון נכון משיכת כספים מהשוק בשעת מפולת בבורסה לא הכרחית כי קיימות אלטרנטיבות אחרות.

אם רק נדע להישאר במסלול הנכון עבור מטרת ההשקעה שלנו ללא פעולות או התאמות שוטפות בתיק ההשקעות ונדע למקסם את אפקט ריבית דריבית ללא תשלומי מס ועמלות מיותרות נוכל לצבור יותר נכסים פיננסים לגיל הפרישה או עבור מטרות מוגדרות אחרות, לדוגמא השקעה בגובה 100,000 שהושקעו בשנת 2000 בבורסה במסלול מניות הפכו לכמה מאות אלפי שח כעבור כמה שנים סכום שיכול לממן לימודים אקדמיים של ילדנו, לסייע בהפקת אירוע החתונה של ילדנו היקרים במועד הרלוונטי עבורם כמובן ואף לסייע בהפקת אירוע החתונה של ילדנו היקרים במועד הרלוונטי עבורם כמובן ואף לסייע לנו בצרכים ארוכי טווח כגון דיור מוגן או קופת נסיעות לחו"ל שתמתיק לנו את תקופת הפרישה שממילא מתארכת בכל עשור ככל שתוחלת החיים מתארכת. אני מתחייב עבור לקוחותיי להעניק ליווי אישי ומתמשך ולשקף את מצב החברות המנהלות באפן אובייקטיבי, מקצועי ודיסקרטי להיות זמין ללקוחותיי ולתת להם מענה מהיר וישיר.

גיא דובז'ינסקי -מנכ"ל ובעלים
גיא דובז'ינסקי -מנכ"ל ובעלים

בעל תוארBA  בכלכלה מטעם המכללה למנהל ותואר שני (MBA) במנהל עסקים מטעם הקריה האקדמית אונו. ניסיון של שני עשורים בניהול כספים ותכנון פיננסי, פועל מתוך התאמת הכלי הפיננסי ללקוח.

שנקבע שיחה ונאפיין את התיק הפיננסי שלך?
אם צברתם נכסים פיננסים מעל 2 מיליון שח ותרצו לקבל שירות מותאם אישית בכל סגי החיסכון וההשקעה במשרד אקסלוסיבי, ניתן להשאיר פרטים לשיחה ללא עלות ולקבל מענה תוך 24 שעות