תקציר אוקטובר 2022 בבורסות

תקציר אוקטובר 2022 בבורסות

מאמרים נוספים

תכנון אסטרטגי פיננסי

מבזק מרץ 24

רבעון ראשון הסתיים חזק בשווקים והשיג תשואות חיוביות טובות אף בקירוב לתשואות שנתיות ממוצעות בשוק. לשמחתנו, כמעט כל ההשקעות הניבו תשואה חיובית מלבד אגרות חוב

קרא עוד »
מבזקון פיננסי ינואר

מבזק פברואר 24

מסכם עבורכם חודש חיובי נוסף בשווקים. הפעם, השוק הישראלי עלה יותר מהשוק האמריקאי ובוודאי לאור התחזקות השקל מול הדולר. קוריוז פיננסי חיובי הוא מדד "הואלנטיינס"

קרא עוד »
מבזקון פיננסי מאי

מבזק ינואר 24

"הראלי" מאוקטובר 2022 עדיין איתנו ומביא את רוב מדדי הבורסות בעולם לשיאים חדשים ולא רק את מדד אס אנד פי 500 לשיא חדש, אגב דווקא

קרא עוד »

צהריים טובים!

חודש אוקטובר הביאו עימו עליות יפות במרבית הבורסות בעולם, שחלקן עלו אף יותר מהבורסה הישראלית. והיו גם שירדו… למשל בסין, בעקבות בחירת הנשיא לקדנציה נוספת.

לרגע היה נדמה שהעליות באוקטובר מטילות ספק באמינות של מדדים כלכליים ושהחשש ממיתון עמוק ומפגיעה בפנסיות של הציבור שהביאה לכך שחלק מהמדינות עברו לעלייה מתונה יותר בריבית ישפיעו על הבנק הפדרלי בדומה אבל ציפיות אלו התבדו אתמול ונראה כרגע כי העלאות הריבית ימשכו גם לתוך שנה הבאה עד שהאינפלציה תתמתן יחד עם התקררות שוק העבודה והנעלם הגדול כמה זמן הריביות יישארו גבוהות. בפרקטיקה למשקיע שימתין לשינוי בריביות צפויה אכזבה וכפי שהבורסה בארה"ב ירדה הרבה לפני התחלת העלאות הריבית כך הבורסה תתנהל בכיוון החיובי הרבה לפני השינוי בריביות.

קונצנזוס פסימי, פוזיציות שורט גבוהות ואחוז מזומן גבוה אצל מנהלי השקעות הזמינו את "התיקון" בשווקים בחודש אוקטובר שנתמך בתוצאות טובות יחסית של דוחות כספיים שסיכמו את הרבעון השלישי וכמובן הצפי להמשך עליות בבורסות לאחר בחירות האמצע לקונגרס בשבוע הקרוב שבאופן מובהק הביאו לרוח גבית חיובית בבורסות בהסתמך על העבר. מדד אס אנד פי 500 טיפס בחודש אוקטובר למרות הירידות בענקיות הטכנולוגיה כגון אמזון וגוגל שתרמו לעיקר העליות בשנים האחרונות עקב משקלן במדד ונראה כי תשומת הלב עוברת למניות האנרגיה שמשקלן במדד היוקרתי גדל והופך להיות משמעותי יותר.

גל העליות בבורסה האמריקאית בחודשי הקיץ הביא לקפיצה בחלק מהמדדים מעל 20 אחוז אגב בחודש אוקטובר מדד אס אנד פי טיפס בפחות מ 10 אחוז לדעתי ולמרות ההכחשה של הבנק הפדרלי אחת ממטרותיו היא הקטנת תחושת העושר דרך ירידות במדדים וכך יחד עם חולשה בשוק העבודה למתן את העובדה שיש יותר מידיי כסף בארה"ב שקונה פחות מידיי מוצרים ולכן המחירים ממשיכים לעלות . ירידת מחירי הדיור ומחירי היבוא כתוצאה מריבית משכנתא גבוהה ודולר חזק בהתאמה מהווים כרגע משקל נמוך במלחמה בתחושת העושר. האמריקאי הממוצע חוסך פחות ולווה יותר בריביות עולות השאלה עד מתי? כרגע מטרות הבנק המרכזי רחוקות מהמציאות ואם נתוני התוצר משקפים את המציאות הרי שלאחר שני רבעונים של התכווצות בתוצר ברבעון השלישי התוצר עלה ביותר מ 2 אחוז. ואם התחזיות להמשך עליית מחירי האנרגיה בחורף יתממשו אזי הבנק הפדרלי יצטרך להמשיך בגישה הלוחמנית שלו באינפלציה בכל מחיר.

מבחינת הכלכלה הריאלית על פי מדדים כגן מדד מנהלי הרכש, אבטלה וחוסן פיננסי של חברות אנו רחוקים ממיתון ונראה שגם השק הפיננסי נע בתזזיתיות על רקע תחזיות והודעות כלכליות לעומת משברי עבר שבהם ראינו תחתית של שווקים על פי ייאוש המשקיעים ואדישות לנתונים וחדשות כלכליות .נראה כי סקטור האנרגיה הוא המנצח כרגע בבורסות וכי משקל סקטור האנרגיה חוזר לגדול ולהשפיע על המדדים המובילים גם נוכח התחזיות לחורף קר וביקושים גוברים לחביות נפט.

סופ"ש שקט לכולנו

גיא דובז'ינסקי -מנכ"ל ובעלים
גיא דובז'ינסקי -מנכ"ל ובעלים

בעל תוארBA  בכלכלה מטעם המכללה למנהל ותואר שני (MBA) במנהל עסקים מטעם הקריה האקדמית אונו. ניסיון של שני עשורים בניהול כספים ותכנון פיננסי, פועל מתוך התאמת הכלי הפיננסי ללקוח.

שנקבע שיחה ונאפיין את התיק הפיננסי שלך?
אם צברתם נכסים פיננסים מעל 2 מיליון שח ותרצו לקבל שירות מותאם אישית בכל סגי החיסכון וההשקעה במשרד אקסלוסיבי, ניתן להשאיר פרטים לשיחה ללא עלות ולקבל מענה תוך 24 שעות