תקציר אפריל

תקציר אפריל 2023

מאמרים נוספים

תכנון אסטרטגי פיננסי

מבזק מרץ 24

רבעון ראשון הסתיים חזק בשווקים והשיג תשואות חיוביות טובות אף בקירוב לתשואות שנתיות ממוצעות בשוק. לשמחתנו, כמעט כל ההשקעות הניבו תשואה חיובית מלבד אגרות חוב

קרא עוד »
מבזקון פיננסי ינואר

מבזק פברואר 24

מסכם עבורכם חודש חיובי נוסף בשווקים. הפעם, השוק הישראלי עלה יותר מהשוק האמריקאי ובוודאי לאור התחזקות השקל מול הדולר. קוריוז פיננסי חיובי הוא מדד "הואלנטיינס"

קרא עוד »
מבזקון פיננסי מאי

מבזק ינואר 24

"הראלי" מאוקטובר 2022 עדיין איתנו ומביא את רוב מדדי הבורסות בעולם לשיאים חדשים ולא רק את מדד אס אנד פי 500 לשיא חדש, אגב דווקא

קרא עוד »

אפשר לסכם את הרבעון הראשון באירופה ובארצות הברית כרבעון מוצלח בשווקים הפיננסים למרות תחזיות שליליות וכנראה בגלל שמרבית המשקיעים המוסדיים הגדולים פסימיים לגבי שוק המניות.

מה שמזכיר לנו שזה לא תמיד נכון להיות באותו הצד של הסירה עם כל המבוהלים.

בשורה התחתונה למה השוק הפגין עוצמה? בגלל ששוק אגרות החוב צופה מיתון, תשואות אגרות חוב קצרות טווח יותר גבוהות מתשואות אגרות חוב ארוכות טווח (מצב הפוך כי בד"כ נדרש פיצוי על הסיכון בהשקעה ארוכת טווח בגילום תשואה גבוהה יותר, אך הפעם השוק צופה שבעתיד הריבית תרד בעקבות המיתון) ומכיוון שהשוק צופה מיתון הוא כבר "מגלם" אותו כבר בשוק אגרות החוב ולכן מדדי הפחד בשפל ונראה כי השוק התגבר אפילו על קריסת 3 בנקים בארצות הברית.

השוק ירד שנתיים ברצף רק 4 פעמים בהיסטוריה והפעם האחרונה הייתה בתחילת שנות האלפיים לכן ניתן רק לקוות שהשנה לא תהיה הפעם החמישית שהשוק ירד שנתיים ברצף.

בעד השוק

כמות כסף גדולה כתוצאה מהדפסות כסף, לקראת שנת בחירות בארה"ב, קצב העלאות הריבית הואט, האינפלציה בירידה, החברות בבורסה האמריקאית הנמיכו תחזיות והרוב המוחלט עד כה הצליח להפתיע בנתונים חיוביים על פי פרסום דוחות רבעון ראשון, קריסות הבנקים בארה"ב מאלצות את המשך ההתערבות הממשלתית והדפסות כסף, שוק עבודה עדיין חזק ורחוק מנתוני אבטלה שתואמים תקופת מיתון, בצד הסולידי של ההשקעות כלומר אגרות חוב ניתן לקבל תשואות גבוהות ביותר יחסית לעשור האחרון ולסיכום הרבה מזומן מושקע בקרנות כספיות בריביות גבוהות שמחכה להיכנס לשוק כרגיל, ברמות מדדים יותר גבוהות ובמילים אחרות בשוק יקר יותר.

נגד השוק

מניות יקרות יחסית לאגרות חוב, סביבה גיאופוליטית נפיצה (אבל צריך לזכור שארה"ב צריכה את סין לצורך יבוא זול בכדי להקטין את האינפלציה), השוק בארצות הברית רוחבי ושטוח משום בסה"כ מדד אס אנד פי 500, לצורך הדוגמא, טרם פרץ את רמת 4,200 נקודות ונסחר ברמה זהה למאי שנה שעברה ללא כיוון משמעותי, שוק הנדלן האמריקאי בקיפאון והדבר המשמעותי עד לקיץ לפחות הוא העיסוק בהעלאת תקרת החוב העצום האמריקאי לקראת שנת בחירות שעלול להיות כלי ניגוח פוליטי כפי שבשנת 2011 דחיית העלאת תקרת החוב (גלגול החוב העצם בארצות הברית לדורות הבאים) גרם לזעזוע בבורסות בעולם וכמובן יש לזכור כי התבטאות קיצונית של נגיד הבנק המרכזי האמריקאי שצפוי השבוע על פי התחזיות להעלות את הריבית ב 0.25 אחוז יכולה להפתיע את השווקים לרעה כפי שקרה בעבר.

יום טוב ושקט לכולם.

גיא דובז'ינסקי -מנכ"ל ובעלים
גיא דובז'ינסקי -מנכ"ל ובעלים

בעל תוארBA  בכלכלה מטעם המכללה למנהל ותואר שני (MBA) במנהל עסקים מטעם הקריה האקדמית אונו. ניסיון של שני עשורים בניהול כספים ותכנון פיננסי, פועל מתוך התאמת הכלי הפיננסי ללקוח.

שנקבע שיחה ונאפיין את התיק הפיננסי שלך?
אם צברתם נכסים פיננסים מעל 2 מיליון שח ותרצו לקבל שירות מותאם אישית בכל סגי החיסכון וההשקעה במשרד אקסלוסיבי, ניתן להשאיר פרטים לשיחה ללא עלות ולקבל מענה תוך 24 שעות