תקציר נובמבר

תקציר חודש נובמבר 2022

מאמרים נוספים

תכנון אסטרטגי פיננסי

מבזק מרץ 24

רבעון ראשון הסתיים חזק בשווקים והשיג תשואות חיוביות טובות אף בקירוב לתשואות שנתיות ממוצעות בשוק. לשמחתנו, כמעט כל ההשקעות הניבו תשואה חיובית מלבד אגרות חוב

קרא עוד »
מבזקון פיננסי ינואר

מבזק פברואר 24

מסכם עבורכם חודש חיובי נוסף בשווקים. הפעם, השוק הישראלי עלה יותר מהשוק האמריקאי ובוודאי לאור התחזקות השקל מול הדולר. קוריוז פיננסי חיובי הוא מדד "הואלנטיינס"

קרא עוד »
מבזקון פיננסי מאי

מבזק ינואר 24

"הראלי" מאוקטובר 2022 עדיין איתנו ומביא את רוב מדדי הבורסות בעולם לשיאים חדשים ולא רק את מדד אס אנד פי 500 לשיא חדש, אגב דווקא

קרא עוד »

חודש נובמבר המשיך את המומנטום החיובי בבורסות וגם בחודש זה הבורסה הישראלית פיגרה אחר השוק האמריקאי ששיקף חזרה לסיכון ולכן שוק המניות עלה וגם שוק אגרות החוב במקביל. בשוק "בריא" הכסף יוצא משוק אגרות החוב שמחירם יורד ובהתאמה התשואה עולה כלומר שוק המניות עולה ושוק האג"ח נופל והפוך כמובן ומדוע זה קצת שונה הפעם? כי למרות שבארצות הברית מצמצמים את הדפסות הכסף עדיין כמות הכסף בארה"ב גדולה בעשרות אחוזים מזו שלפני תקופת הקורונה.

השוק עולה כי חדשות רעות לכלכלה הן חדשות טובות לבורסה, כיוון שהתשואות של אגרות החוב קצרות הטווח בארה"ב גבוהות מתשואות אגרות הארוכות ובמילים אחרות השוק צופה מיתון, ביקושים נמוכים וירידה באינפלציה ולכן הנגיד האמריקאי אמור למתן את העלאות הריבית ואת השיח הלוחמני בכל פעם שהוא מופיע בתקשורת ואכן אתמול הוא הכריז שייתכן והעלאות הריבית הבאות יהיו פחות עוצמתית.

ירידת מחירי הסחורות ובעיקר הנפט תומכים בקיטון בציפיות האינפלציה אבל הנפט לא יורד רק בגלל החשש ממיתון וחזרה למדיניות הקוביד בסין אלא גם בגלל שממשל ביידן משחרר נפט מהמלאי הקיים לשעת חירום.

כל עד הריבית בארה"ב נמוכה משמעותית מהאינפלציה הכאוס בשווקים יימשך וגם שהאינפלציה תרד  השוק כנראה יתמקד בעומק המיתון.

הרצון  של הנגיד האמריקאי הוא למתן את עליית המחירים באמצעות "כאב כלכלי" כלומר מיתון, ירידות שערים בבורסה (העליות האחרונות מגבירות את תחושת העושר של הציבור) והגדלת שיעור האבטלה משיעור 3.7 אחוז ליותר מ- 5 אחוז.

תחושת העושר וכנראה גם תחושת החופש מסגרי הקוביד מביאה את הציבור לחסוך פחות מחצי מרמת החיסכון בשנה שעברה ולגלגל אשראי יותר מפי 6 משנה קודמת, גם בימי הקניות האחרונים בארה"ב האמריקאים רכשו בשיטה "קנה עכשיו שלם אחכ" והנה עוד סיבה לעלייה בתוצר.

נפילת הביטקוין שבעבר נתפס כהשקעת גידור לשווקים וירידת הדולר החזירו את הזהב למרכז העניינים כאמצעי גידור לשוק המניות והאג"ח.

סביר להניח שבנקודת זמן זו אם תשואת אגרות החוב לעשר שנים תרד מהשפל האחרון 3.6 אחוז ומדד אס אנד פי יעלה מעל 4200 נקודות השוק יעלה ויתעלם מנורות האזהרה שסימנו בשנה אחרונה רמות שיא נקודתיות והשוק סיים את גלי התיקון השנה וחזר לרדת בכל פעם שמדד הויקס ירד לרמות נמוכות מ- 20 נקודות (אנחנו קרובים לשם אגב) ואחוז המשקיעים הדוביים, על פי הסקרים שבועיים, ירד מתחת ל- 40 אחוז אנחנו אגב נמצאים שם  .

לא סביר שעליית הריבית על פי התחזיות בארה"ב בדצמבר בשיעור חצי אחוז תשפיע על השוק משום שזה צפוי וידוע ורק נקווה שלא תגיע ידיעה חדשה שתהרוס את החגיגה ואת הראלי לסוף שנה בשווקים.

סופ"ש שקט לכולנו  

גיא דובז'ינסקי -מנכ"ל ובעלים
גיא דובז'ינסקי -מנכ"ל ובעלים

בעל תוארBA  בכלכלה מטעם המכללה למנהל ותואר שני (MBA) במנהל עסקים מטעם הקריה האקדמית אונו. ניסיון של שני עשורים בניהול כספים ותכנון פיננסי, פועל מתוך התאמת הכלי הפיננסי ללקוח.

שנקבע שיחה ונאפיין את התיק הפיננסי שלך?
אם צברתם נכסים פיננסים מעל 2 מיליון שח ותרצו לקבל שירות מותאם אישית בכל סגי החיסכון וההשקעה במשרד אקסלוסיבי, ניתן להשאיר פרטים לשיחה ללא עלות ולקבל מענה תוך 24 שעות