השקעה בפוליסת החיסכון מסלול לחיים

מבזק חודש יולי 23

מאמרים נוספים

תכנון אסטרטגי פיננסי

מבזק מרץ 24

רבעון ראשון הסתיים חזק בשווקים והשיג תשואות חיוביות טובות אף בקירוב לתשואות שנתיות ממוצעות בשוק. לשמחתנו, כמעט כל ההשקעות הניבו תשואה חיובית מלבד אגרות חוב

קרא עוד »
מבזקון פיננסי ינואר

מבזק פברואר 24

מסכם עבורכם חודש חיובי נוסף בשווקים. הפעם, השוק הישראלי עלה יותר מהשוק האמריקאי ובוודאי לאור התחזקות השקל מול הדולר. קוריוז פיננסי חיובי הוא מדד "הואלנטיינס"

קרא עוד »
מבזקון פיננסי מאי

מבזק ינואר 24

"הראלי" מאוקטובר 2022 עדיין איתנו ומביא את רוב מדדי הבורסות בעולם לשיאים חדשים ולא רק את מדד אס אנד פי 500 לשיא חדש, אגב דווקא

קרא עוד »

הקיץ חם גם בעולם הפיננסי בקיץ 23 בבורסות בעולם..

נתחיל דווקא מהסוף להתחלה. כרגיל הפערים בין הכלכלה האמיתית לשוק ההון נמשכים ואף גדלים ובאופן ניכר יותר בארצות הברית, שם מלבד שוק העבודה, בכל הנתונים הכלכליים יש הרעה. ואילו השוק מצידו פתח את השנה בעוצמה חזקה יחסית גם לשנים החזקות בהיסטוריה של הבורסה האמריקאית. בעבר היו 5 פתיחות חצי שנתיות חזקות בארה"ב בעוצמה דומה לזו השנה שהביאו להמשך חיובי בחצי השני של אותה השנה. אולי  גם השנה?

ננסה לראות את הדברים מנקודת מבט אופטימית. לאחר הניסוי הגדול בכלכלות העולם בתקופת הקורונה עם סגירת הכלכלות ופתיחתן מחדש ועם החייאת הכלכלות באמצעות הדפסות כסף עצומות, אין אינדיקטור כלכלי הגיוני שמסביר את העליות החזקות מלבד כמות הכסף עצומה בעולם בעיקר בארה"ב שהממשלה שם עדיין מדפיסה כסף אם כי ניתן גם בנתון זה לראות קיטון משמעותי ודבר נוסף הוא האומץ של המשקיעים העצמאיים שראו את ההתאוששות המהירה של הבורסה במשבר הקורונה ונהנו מהעליות בשווקים.

הכאוס הכלכלי מתקיים בארה"ב ולא רק בישראל… הנגיד בארה"ב עצר את עליית הריבית ביוני וחזר להעלות אותה שוב בפעם האחת עשרה כי נראה שהאינפלציה מתמשכת. אומנם היא ירדה מעלייה של 9 אחוז שנה שעברה אבל עדיין עולה בקצב של 3 אחוז ומקבלת תמיכה עם העלייה במחירי הנפט ומחירי שירותים גבוהים בארה"ב. בד"כ הנגיד הישראלי פועל בדומה לעמיתו בארה"ב אולי העלאת ריבית נוספת אצלנו ?

תשואות אגרות החוב לעשר שנים חוזרות לרמה גבוהה מעל 4 אחוז כי מחירי הנפט עולים. הבנק המרכזי מוכר אגרות חוב והורדת הדירוג בארה"ב מתווספת ל"חגיגה" אם כי היא לא נתון בעל משמעות כרגע אלא יותר סמלית ומשמשת ככלי פוליטי בעקבות החוב העצום שיש לארה"ב. פעם שעברה שתשואות אגרות החוב היו ברמות האלה השוק היה נמוך בכמעט 10 אחוז והתחיל ראלי בבורסה.

מה זה אומר בפשטות? שהמשקיעים העצמאיים הם למעשה אופטימיים (הסקרים של מנהלי הכסף העצמאיים משדרים אופטימיות גבוהה מזה עשרים שנה לגבי הבורסה) הם מחזיקים את השוק ומגלים חוסן לעומת המשקיעים המוסדיים, שעדיין מהמרים על ירידות ופספסו את העליות האחרונות . אף אחד הרי לא מאמין שארה"ב לא תשלם את החוב העצום והמתעצם שלה היא פשוט תמשיך להדפיס עוד כסף  אבל השאלה מה זה יעשה לשער הדולר.

תחושות בטן הן כלי חשוב בחיים אבל בשוק ההון זה כבר סיפור אחר מסתבר לאור הראלי המפוספס עד כה בארה"ב מסתבר ששוק הון משתנה כל הזמן ומה שנשאר זהה זה רק הפסיכולוגיה של המשקיעים  והרצון להבין את השוק.

7 מניות מופלאות שנוגעות בבינה מלאכותית משכו את השוק והן יחסית יקרות לעמת 493 מניות אחרות שנסחרות במכפילי רווח נמוכים יותר ומשקפות פוטנציאל גבוה יותר. ובטח ככל שרמות הסיכון יעלו המשקיעים יעדיפו סקטורים הגנתיים יותר כגון בריאות, תעשיה, סחורות ותשתיות.

קצת על ישראל, הורדת הדירוג האחרונה הייתה בשנת 2013 שלא עצרה מהשווקים לעלות אבל משבר האמון של משקיעים בשנת 2002 שלא רכשו אגרות חוב של מדינת ישראל הם שהביאו למפולת בשוק אגרות החוב, במניות ועליית שער הדולר מול השקל בצורה משמעותית אבל בשנת 2003 השוק כבר חזר לתקן  ואמון המשקיעים חזר לשווקים. כי בסוף המשקיעים האמינו שישראל תשרת את החוב ולא תפשוט רגל.

בחודש יולי הבורסה הישראלית טיפסה יותר מהאחות הגדולה בארה"ב כנראה משום שהשוק פסימי בנגע לרפורמה ומצפה לריכוכים אם ננסה לנתח את המצב מנקודת מבט של סוחר מניות , כמובן צריך לזכור שבחלוף השנים אחוז המניות בבורסה הישראלית שנסחר בארצות הברית גדל לכמעט 40 אחוז. מה שמסביר את העליות השנה בבורסה שלנו למרות הסנטימנט הפנימי ואת המתאם הגובר עם השנים לבורסה בארה"ב שמשכה את הבורסה הישראלית  לכיוון חיובי.

נקווה שהמשקיעים יהיו בחופש ולמרות שמחזורי המסחר לא אמורים להיות גדולים, לא נראה זעזועים בשווקים. מותר לנו לקוות.

שבוע טוב ושקט

גיא דובז'ינסקי -מנכ"ל ובעלים
גיא דובז'ינסקי -מנכ"ל ובעלים

בעל תוארBA  בכלכלה מטעם המכללה למנהל ותואר שני (MBA) במנהל עסקים מטעם הקריה האקדמית אונו. ניסיון של שני עשורים בניהול כספים ותכנון פיננסי, פועל מתוך התאמת הכלי הפיננסי ללקוח.

שנקבע שיחה ונאפיין את התיק הפיננסי שלך?
אם צברתם נכסים פיננסים מעל 2 מיליון שח ותרצו לקבל שירות מותאם אישית בכל סגי החיסכון וההשקעה במשרד אקסלוסיבי, ניתן להשאיר פרטים לשיחה ללא עלות ולקבל מענה תוך 24 שעות