איך להשקיע במניות

איך להשקיע במניות

מאמרים נוספים

תכנון אסטרטגי פיננסי

מבזק מרץ 24

רבעון ראשון הסתיים חזק בשווקים והשיג תשואות חיוביות טובות אף בקירוב לתשואות שנתיות ממוצעות בשוק. לשמחתנו, כמעט כל ההשקעות הניבו תשואה חיובית מלבד אגרות חוב

קרא עוד »
מבזקון פיננסי ינואר

מבזק פברואר 24

מסכם עבורכם חודש חיובי נוסף בשווקים. הפעם, השוק הישראלי עלה יותר מהשוק האמריקאי ובוודאי לאור התחזקות השקל מול הדולר. קוריוז פיננסי חיובי הוא מדד "הואלנטיינס"

קרא עוד »
מבזקון פיננסי מאי

מבזק ינואר 24

"הראלי" מאוקטובר 2022 עדיין איתנו ומביא את רוב מדדי הבורסות בעולם לשיאים חדשים ולא רק את מדד אס אנד פי 500 לשיא חדש, אגב דווקא

קרא עוד »

מניות הן ניירות ערך שמוצעים באמצעות הנפקה לציבור דרך מסחר בבורסה שהיא למעשה גוף שנועד להעביר כספים בין משקיעים לחברות ציבוריות ואילו הערך של המניות נקבע בבורסה דרך השוק חופשי כלומר השער של המניה נקבע על ידי ביקוש והיצע במסחר שוטף בבורסה.

איפה רוכשים מניות?

ניתן לרכוש מניות דרך הבנקים באמצעות מוקדי שירות וחדרי מסחר או דרך אתרי האינטרנט של הבנקים ואז נשלם עמלה בגין קניה/מכירה ובגין אחזקת המניות בבנק .ניתן לרכוש מניה במהלך המסחר בבורסה במינימום להעברת פקודת מסחר שמגיע לכמה אלפי שקלים ולבצע פקודה בשער מניה שמוצא בספר הפקודות במסחר אבל אם נרצה להעביר הוראת מסחר בסכום  קטן יותר נוכל להעביר את לפני תחילת המסחר בשעות הבוקר או בסיום המסחר ואז השער של העסקה ייקבע בהתאם לפתיחה או לסגירה.

דרך נוספת לרכישת המניות היא העברת הכסף לחבר בורסה ישראלי או בינלאומי ולסחור באמצעותו כמובן שזו דרך להוזיל משמעותית את העלויות הבנקאיות בגין הפעולות ואף לבטל לחלוטין את עלות אחזקת הניירות בבנק.

קיימים מדריכים וספרים רבים בנושא השקעה ומסחר במניות וניתן להתחיל לרכוש מניות בסכום קטן יחסית כמה אלפי שקלים דרך הבנק או דרך חבר בורסה ולתרגל פרקטיקה בנושא מסחר במניות, קיימות אסטרטגיות שונות חלקן נשענות על ניתוח טכני של הגרפים של המניות וחלקן על הניתוח הכלכלי הבסיסי של החברות, המניות מונפקות לבורסה על ידי החברות  ומשקפות שווי כלכלי לחברות הציבוריות שנסחרות בבורסה ונעזרות בבורסה לגייס כספים מהציבור על ידי הנפקה של מניות או אגרות חוב  ולאחר מכן מתאפשר מסחר שוטף בניירות על פיו נקבע שווי המניה ויש לזכור שהערך נקוב באגורות.

איך עובדת שיטת המסחר במניות?

גישת המסחר מאוד מורכבת ולרוב מאכזבת משום שמניות נעות באופן אקראי לטווחים קצרים ונתונות להשפעה מצד "שחקנים" משמעותיים כגון רובוטים, קרנות גידור, סוחרים ממולחים, גופים מוסדיים ובנוסף לאלו מושפעות מדוחות כספיים, תנועות בעלי עניין, הודעות לבורסה, מבזקים שקשורים לתחום שבו החברות פעולות ולחברות מתחרות נתונות לתנודות הבורסה עצמה משום שלרוב המניות יש מתאם הדוק לכיוון הבורסה עצמה, עובדות נוספות שמשפיעות על המסחר הן מהירות העברת המידע הכלכלי באינטרנט והמיסוי הגבוה בשיעור 25% מהרווחים הצבורים בעת המכירה של המניות.

הגישה הנוספת והנפוצה יותר בקרב מנהלי ההשקעות היא השקעה לאורך זמן בחברות על פי הערכות אנליסטים לשווי החברות ואחזקה במניות לאורך זמן וזו למעשה גישת הערך שמשקפת את גישתו של "וורן באפט" שמכוונת להשקעה בפעילות הכלכלית של החברות ולא על פי שער המניה שנקבע באופן אקראי במסחר ,ניתוח הדוחות הכספיים, הערכת הסיכונים בתחום הפעילות מצד המתחרים ואופי הניהול של החברה.

כמובן אנו מגיעים לכלל השני להשקעה במניות והוא "לא לשים את כל הביצים בסל אחד" והכוונה בתחום ההשקעות היא פיזור הסיכון בהשקעה פיננסית על ידי פיזור נרחב במניות של חברות שונות שפועלות בתחומים שונים על מנת להקטין את הסיכון, השקעה במניה של חברה אחת מביאה לסיכונים רבים וניתן ורצוי להקטין את "סטיית התקן" או את התנודות של ההשקעה הפיננסית  שלנו באמצעות השקעות שונות בחברות בענפים שונים כגון ענף המזון שנחשב הגנתי או ענף ההיי טק שנחשב ענף צמיחה ישנם סקטורים מחזוריים, הגנתיים ועוד מגוון רחב של סוגי חברות וענפים וכמובן אפשר להשקיע במניות באמצעות מוצרים עוקבי מדד, נאמנות, תיקי השקעות, פוליסות פיננסיות, קופות גמל להשקעה, קרנות השתלמות ועוד.

כאשר רוכשים מניות דרך הבנק יש לזכור שמתבצע קיזוז מס רווח הון באופן מובנה בין הפסדים צבורים בפעילות במניות לבין רווחים בעת מכירת מניות אם אבל אם נרצה לבקש קיזוזי מס באופן יזום בין הפסדים ורווחים במניות בראיה רב שנתית, או בין חשבונות שונים בבנקים שונים יש להגיש טופס 867 למס הכנסה או לפנות לאיש מקצוע שייצג אותנו מול מס הכנסה וייתן לנו את הכלים למקסם את חבויות המס גם מבחינת פרמטרים נוספים כגון הגיל, הכנסות או מצב בריאותי.

ניתן לדחות תשלומי מס רווח הון אם נשקיע את כספנו במוצרים שונים שמאפשרים דחיית אירועי מס רווח הון כגון קופת גמל להשקעה או פוליסות חיסכון לצורך הדוגמא וניתן להיעזר בבעלי מקצוע בחברות ניהול לנהל לנו את הכספים ולנטרל את ההשפעה האמוציונלית על ניהול החסכונות שלנו גם לאור היעדר משאבי מחקר, זמן וניסיון בניהול השקעות פיננסיות.

לחברות ניהול שיטות עבודה מובנות, כוח אדם גדול, אנליסטים שבוחנים שווי חברות, אסטרטגים שמתווים את מבנה ההשקעות ברמת המאקרו, אנשי מסחר שפועלים בזירות מסחר שונות וכמובן סיעור מוחות בוועדות השקעה שמתקיימות באופן שוטף על מנת לבחון את מבנה התיק ואת ההחלטות תחת בקרת חבר המנהלים בכדי לבצע את ההתאמות הדרושות השוטפות ובוודאי לא על סמך החלטתו של גורם יחיד או על סמך כותרות כלכליות.

בכדי לבחור נכון את החברה ואת המוצר ובכדי לפזר את הכספים בחברות שונות ולאחר מכן לפקח על הביצועים והעלויות חשוב לעבוד עם גורם פיננסי ללא זיקה לחברה מסוימת ובמתכנן פיננסי שמכיר את התחום ואת החברות הפועלות בשוק בכדי לבצע אופטימיזציה שוטפת בניהול הכספים.

תכנון נכון ובקרה על הניהול מאפשרים יתרון תחרותי גדול בשוק מרובה מתחרים ועולם דינאמי ומאתגר.

גיא דובז'ינסקי -מנכ"ל ובעלים
גיא דובז'ינסקי -מנכ"ל ובעלים

בעל תוארBA  בכלכלה מטעם המכללה למנהל ותואר שני (MBA) במנהל עסקים מטעם הקריה האקדמית אונו. ניסיון של שני עשורים בניהול כספים ותכנון פיננסי, פועל מתוך התאמת הכלי הפיננסי ללקוח.

שנקבע שיחה ונאפיין את התיק הפיננסי שלך?
אם צברתם נכסים פיננסים מעל 2 מיליון שח ותרצו לקבל שירות מותאם אישית בכל סגי החיסכון וההשקעה במשרד אקסלוסיבי, ניתן להשאיר פרטים לשיחה ללא עלות ולקבל מענה תוך 24 שעות